jueves, 26 de febrero de 2009

pensant !!

Avui a classe he fet un comentari: “que es podria no posar notes, l’Enric m’ha dit que llavors que faria , jo sense pensar gaire he dit que podríem valorar, be com la paraula diu seria posar uns valor?? Que vol dir això... doncs ara reflexionant una mica més en serio no es el que volia dir perquè que estaríem amb lo mateix , valorar si esta be o malament , regular ,.... o pitjor si aquest es apte o no apte etc .....be en definitiva crec que potser estaríem fent el mateix que fem posant notes, examinant. Com diu Foucault l’examen es una de les formes mes complertes del poder disciplinari “en ell es combina la jerarquia que vigila, la sanció que castiga. Unió de la cerimònia del poder, el desplegament de la seva força i l’establiment de la veritat. Es el centre dels procediments que constitueixen l’individu com objecte i efecte de poder i efecte i objecte del saber”. Be desprès d’aquesta clara exposició de que es l’examen que ens fa Foucault crec que es molt clar, potser si que el que penso es en eliminar els exàmens ,les classificacions, la normalització com a diferenciació , comparació i exclusió ... llavor parlaríem d’una gran reforma .... però de moment es podria fer una autovaloració on el alumnes no diguessin si o fan be o malament sino si allò que fan els serveix o no pel que volen aconseguir o si han d’anar més enllà.

2 comentarios:

  1. Potser diré una bajanada, però la solto.

    {Jo no parlaria de reforma, sinó de revolució}

    Malauradament no podem viure sense etiquetes, (no és que no es pugui en terme absolut, sinó en relatiu a aquesta societat). Necessitem la maleïda comparació per poder classificar, allò que no té un nom i cognom ens espanta, és "raro". I si a més no es pot dir que un és "millor que un altre" doncs ja l'acabes de liar. Sinó com apliques el "bé" i el "mal" i exerceixes el control i crees la "normalitat"?

    Desgraciadament estem capant moltes capacitats i aprenentatges. La qüestió no és el què aprens sinó quant memoritzes. La qüestió no és ni tan sols si serveix o no, tan sols si serveix per pujar al següent graó que ningú sap tampoc per què serveix.

    Palles mentals, desordenades, però és loq ue hay! Salut!

    ResponderEliminar
  2. Ya, ese es el tema no? la necesidad de poner un nombre, de definir con una sola palabra si el aprendizaje se a logrado o no. Pero pienso que debe haber algún modo de definir un concepto sin la necesidad de encasillarlo en una palabra: BIEN, MAL.
    Es un tema para darle muchas vueltas pero me parece esencial si se quiere respetar al alumno no clasificarlo según juicios y prejuicios (bien, aprovado, notable, 3, 5, 7...) y si queremos cambiar este modo de vivir en comparación y en competencia.
    No poner notas también sería un modo de ejercitar el desetiquetamiento.
    Queda mucho por pensar!!!
    ya dimos el primer paso ;-)

    ResponderEliminar