jueves, 5 de marzo de 2009

ANALISIS DEL FENOMEN EDUCATIU.
VISIONAT REPORTATGE A UNA ESCOLA DEL JAPO (TVE3 30 MINUTS)


El reportatge que vam veure l’altre dia m’ha semblat molt interessant, a continuació classificaré el que jo he observat en els diferents camps per analitzar el fenomen educatiu, però primer m’agradaria comentar que es un model que crec que fomenta un tipus de model social amb al qual no estic d’acord. Tot i compartir uns dels objectius principals que es apropar als nens a la natura no comparteixo la finalitat que per a ells seria fer-nos mes forts per poder competir millor ( i poder dominar millor ) i per a mi seria , encara que soni molt bucòlic, per aproparnos, sentir els cicles natural dels quals també formem part, encara que avui en dia sembli imposible.


Educant (rol)

Te un rol passiu. Els mestres dirigeixen totes les activitats, classes....
Els nens son molt soferts.

Educador (rol, context)

Marca el ritme de les classes,.
El educador ha de formar nens competitius, forts.


Relació educativa que es potencia

La relació entre educant i educador te un aire militar, es una relació vertical.
El grup també influencia molt, potser no es donen ordres directes, però es potencia molt el sentiment d’inclusió al grup.


Metodologia

La metodologia podríem dir que es bastant conductista, premien cada matí als alumnes aplicats, els que han fet bona feina o han millorat i ho fan davant de tota l’escola.
També es premia als guanyador, curses, concursos...etc.
Comencen el dia amb exercici.
Posar el cos a prova, anant sense roba, per acostumar-lo al fred.
Es potencia la competitivitat.
S’utilitzen mètodes per aprendre a llegir mes ràpid.
Un punt comú a totes les activitats es el no parar , molta molta activitat, cada 30 minuts canvien de classe i d’activitat.
Coneixements memoristics.
La culminació de l’esforç es concentra en competir, on un serà premiat per ser el millor.



Objectius, valors, finalitats. El perquè de l’educació

Un dels objectius es adaptar els nen a la naturalesa, pensen que l’accés de protecció, les comoditats ens separen de la natura, ens fan mes dèbils, per tant busquen educar a nens sans, enfortir-los la salut.
Pensen que una educació dura farà a un nen dur, preparat per la vida competitiva del futur.
Els nens diuen que ja tenen el futur fet: una bona escola, una bona feina, bon sou ...... i això s’aconsegueix creant nens fort i preparats per “lluitar a la selva de la vida”.
Això també va lligat amb treballar la auto superació, els nen no volen quedar més enrere que els altres.
Fomentar la pertinença al grup. (uniformes)
Una bona, (dura) educació es per ells necessària perquè els nens no poden ser menys que els pares, seria una deshonra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario