miércoles, 1 de abril de 2009

Competencies VS coneixements

El disseny per competències em sembla molt interessant/interessat, per a donar resposta a la societat globalitzadora en la que ens a tocat viure. Es una manera segurament també de resoldre la problemàtica actual de la desmotivació dels alumnes que se’ls hi dona una informació a la cual poden accedir per el seu propi compte. En aquest sentit em sembla que ensenyar a tractar informació es molt important. Així dons adquirir competències per a “triomfar” en el futur semblaria la manera mes adequada de objectivar un currículum escolar.
Ara be jo penso que aquestes competències poden variar molt segons el model de societat. Es evident que vivím en una societat capitatlista global i jo crec que les competències transversals, tant les de l'educació bàsica com a l'universitat, van totes encarades a seguir aquests model. També es evident que a Estats units ja fa temps que s’utilitza aquests tipus de disseny, a nivell econòmic ( per a seguir reproduint el moldel establert) no dubte que pugui funcionar molt be, ara a nivell personal .......
Un disseny per competències voldrà dir eliminar coneixement que com que ja he dit es a l’abast del alumnes (Internet) per lo tant sembla que el que s’ha de fer es ensenyar a utilitzar aquest coneixement....
No se si es perquè jo he viscut un altre model on el professor era molt important però a mi em segueix passant que vaig a una classe, una conferencia , algú m’explica alguna cosa i no te en absolut el mateix afecte que si o busco a Internet. També el que se’m planteja es que ja se que la Revolució Francesa ( i es un exemple com podria ser Descartes, o l’acceleració i la velocitat d’un pes de 50 kg en una pendent de .......) esta tota penjada a Internet , que jo no recordo ninguna data ni nom i que si ho vull saber nomes haig de fer un doble clic ; però si recordo les classes del professor de historia ( i no precisament perquè fos un professor fantàstic) i com tot allò que explicava –en persona – d’alguna manera ha format el meu pensament. El que vull dir es que l’escola de vegades es el temps i l’espai on es poden explicar aquest coneixement i que si aquest espai i temps no existeix segurament aquest coneixement mai ens arribarà .... o potser si perque ens ensenyaran a buscar-lo .... permateume que ho dubti , i de que ens serveix conèixer la revolució francesa ..... be posem-ho mes fàcil , perquè ens serveix conèixer La Guerra Civil Espanyola .... crec que no es necessària cap resposta.
Un "bon" disseny per competencies no hauria d'estar enfocat a la instrumentalització a les exigencies de la produccíó/ mercat.
Es una opinió personal .

No hay comentarios:

Publicar un comentario