domingo, 7 de junio de 2009

Sintesi

SINTESI- APRENENTATGES ASSOLITS.

El que destacaria dels aprenentatges assolits a Teoria de l’Educació II es:

- L’anàlisi en quant al tipus de relació que implica el fet d’educar i de les parts que hi participen.
-Educativitat per part de l’educador. Hem analitzat qui te aquesta capacitat d’influir en els altres, nomes els mestre ? no, ja em vist que no.
Educabilitat d’aquell que es educat, capacitat de reorganitzà i d’adaptar-se, interioritzar els aprenentatges per crear-ne de nous.
La plasticitat del fet educatiu. La necessitat de comunicació, canvi.
En quant a la relació que implica el fet d’educar em vist com es imprescindible la confiança en la capacitat de canvi de l’educand.
En tota relació educativa hi ha una transmissió de valors i crec que tot educador a de tenir molt en compte aquesta capacitat d’influència. Que no es el mateix quant la relació educativa es dona entre un adult i un menor, la responsabilitat de l’educador es bàsica.

- També he pogut aproximar-me als termes Neutralitat, bel•ligerància a favor o en contra per exemple de valors que promoguin el racisme, l’exclusió, la violencia........ reflexionar sobre relacions de manipulació, coerció, imposició.
Hem visionat i analitzat una pel•lícula que ens ha donat l’oportunitat de focalitzar tots aquests conceptes.

-Hem analitzat en quina posició es situen l’educador i l’educand segons les diferents teories, segons la importància d’un o l’altre la relació educativa canvia (relacions asimètriques/simètriques).

- Sembla ser que en el sistema universitari hi ha o s’està gestant un canvi en aquestes posicions de l’educador i l’educand, l’educand segons el que hem estudiat passarà a esser el protagonista en aquesta relació educativa, amb el nou pla de Bolonya. Tot això amb les reserves de com es portarà a terme aquest procés.

- Crec que el mes significatiu del que em fet al llarg del quatrimestre ha estat aquest últim mes on em viscut un experiment pedagògic on s’han reunit parts dels aprenentatges anteriors com la plasticitat, la neutralitat, una relació mes simètrica ......

Per altre banda hem assumit el rol de l’educador davant els nostres companys, crec que em après els coneixements i les competències de l’assignatura de forma directa, activa i pràctica.

Gracies,
Peto
Gemma

No hay comentarios:

Publicar un comentario